Monday 1 October 2012

The 3 words a woman is waiting for in life

Salam..

Teringat time preparation utk bertunang hari tu.Terfikir utk bagi buku as one of the hantaran pertunangan.

Sebelum2 ni tgk kawan2 yg bernikah ada bagi buku2 pasal persediaan perkahwinan and alam rumahtangga. Bermonolog dlm diri, 'Bila masa mereka nak baca ek lepas nikah ni jika buku2 tersebut di beri sebagai barang2 hantaran pernikahan'. So I bought this book 'Aku terima nikahnya' by Ustaz Hasrizal. The book is compilation of his famous 3 books regarding perkahwinan sebelum dan selepas. I bought it becoz I feel like want to read it. But teringat sebuah kata2, 'Berilah hadiah yg kamu sukai kpd penerima hadiah'. Nak beli dua utk bacaan sendiri,but nanti byk plak buku yg sama di rak buku kt rumah selepas kami nikah nanti =) 

So I end up bought the book and gave to Abang as barang hantaran so that he can read for the marriage preparation and will share the content with me =)

We also plan to make a mini library in our future house. We plan to gilir2 baca buku selepas solat jemaah bersama as our tazkirah session =) may we become a better person each and everyday and our family be blessed by Him =)


Well..THREE WORDS that A WOMAN is waiting for in life is NOT 'I LOVE YOU' or 'I MISS YOU"... But it is...
' AKU TERIMA NIKAHNYA....' 
and I will wait for that moment Abang =)

^^Along

No comments:

Post a Comment